Fortaleza, Jericoacoara, Natal en Pipa!

Hallo trouwe lezers!!

Sorry voor die hoop foto´s de vorige keer maar dat moet je er maar voor over hebben als je wilt weten wat ons bezighoudt:P

Tijdens ons vorige berichtje waren we in Fortaleza, waar we de dag erna een dag op het strand hebben gelegen. Fortalezavonden weeen grote (en lelijke) stad. Het strand is wel mooi maar er staat echt een megaskyline naast, wat de sfeer een beetje verpest. Ons hostel was ook niet leuk en we zagen ook veel mensen die op straat leefden en hoertjes (sekstourisme is waar Fortaleza bekend om staat). Niet erg dus om aan het eind van de middag naar Jericoacoara te vertrekken! (probeer maar eens uit te spreken voor de grap).

Na een busreis van 6 uur naar een ander plaatsje (waarbij Marcella een megagrote pad zag toen we onderweg ergens stopten), moesten we overstappen in een open 4x4 bus. Dat is de enige manier waarop je in Jeri kunt komen, dwars door de duinen! We kregen de slappe lach om een kerel die vet moeilijk stond te doen met zijn koffer, voor jullie niet zo boeiend, je had erbij moeten zijn;)

Aangekomen in Jeri vonden we een leuke pousada met een Canadese jongen en meisje. De volgende ochtend moest er weer een hoop geregeld worden (boodschappen, wat is er te doen, geld halen,etc), maar al snel bleek dat Jeri niet zo in elkaar zit. Jeri is een dorpje, zonder bestrating, zonder pinautomaat, zonder politie of arts.. Iedereen is daar om van het goede leven te genieten. Er is een soort ritueel dat je overdag niks doet (of kyte- of windsurft voor de sportievelingen), in je hangmatje ligt, aan het eind van de middag naar de zonsondergang gaat kijken op de hoge duin op naast strand endaarna een hapje gaat eten. ´s Avonds is er een gat waarbij wij nog steeds niet ontdekt hebben wat je dan ´hoort´ te doen, maar een paar opties zijn: een dutje doen (voor de toeristen) of wat drinken en een joint roken (voor de lokale bevolking..iedereen is hier continu onder invloed..). Rond een uur of 12 ´s nachts begint het namelijk pas met een cocktailtje op het strand en om half 3 ´s nachts begint het pas een beeeetje druk te worden in de clubs om te dansen. Je bent dus overgeleverd aan laat in je bed liggen..

Voor ons was het nogal een omschakeling van de hele dag druk bezig zijn naar HELEMAAL NIKS doen, maar toen we er eenmaal aan gewend waren was het heerlijk!!!

De eerste middag hebben we nog geshopt en ´s avonds een heeerrrlijke pasta gegeten (eindelijk wat anders dan rijst, salade en kip of pizza!). Savonds hebben we op t strand een caipiroska gedronken (caipirinha, alleen dan met vodka ipv cachaca, nóg lekkerder!) en zijn we even gaan kijken in de club Mama Africa. Daar een capoeira show gezien, ze waren minder goed dan in Salvador maar wel heeel erg snel! Het leek bijna alsof je een dvd aan het vooruitdraaien was af en toe, je geloofde je ogen bijna niet. Om half 3 waren we echt kapot, maar het was daar nog steeds leeg. We zijn toch maar naar huis gegaan, aangezien we de vlg dag ook om half 10 op onze surfplank moesten staan, want jahaa we gingen windsurflessen nemen :D

Nina kreeg les van een man uit Uruguay en Marcella van een Braziliaanse jongen die niet echt Engels kan. Wel superleuk om te leren, aan het einde van de les bleven we allebei goed staan en konden we ook een klein beetje sturen en bochtjes maken. Wel blauwe plekken op onze schenen (van het op de surfplank klimmen) en zere handen van het touw van het zeil.Overdags een beetje gechilled en aan heteind van de middag een wandelingover de duinen gemaaktrichting de rots met het gat (pedra furada). We zijn er niet aangekomen, want de zon ging al veel te snel onder dus we moesten terug. Savonds weer naar dezelfde Italiaan geweest, omdat de pizza´s wel erg lekker roken de dag ervoor! En daar hadden we geen spijt van, ze waren delicious!!! nog UNO gespeeld met een paar mensen van het hostel en vroeg (12 uur) naar bed gegaan.

Want de volgende ochtend was onze 2e surfles, die al om half 8 begon! dat betekent half 7 opstaan... Het ontbijt begon pas om half 8, oftewel, zonder ontbijt de plank op. De zee en de wind waren veel rustiger, beetje onlogisch voor een 2e surfles en vaak ook frustrerend omdat je soms bijna niet vooruit komt (het heet niet voor niets WINDsurfen). Was erg leuk, maar aan het einde van de surfles waren we het surfen, maar vooral onze leraren een beetje zat. Die van Nina lulde de oren van haar kop af over onbelangrijke dingen die niks met surfen te maken hadden en die van Marcella kraamde op het laatst niet veel meer uit dan ´Very good!´, weer het andere uiterste! Aan het eind van de middag hebben we paarden gehuurd (met 16 jarige gids inclusief Ipod en hubba bubba kauwgom, de jeugd van tegenwoordig...) en zijn wedoor de duinen naar de pedra furada gegaan, waar we de dag ervoor niet waren aangekomen. Ondanks dat we allebei geen paard konden rijden, was het echt superleuk en hebben we zelf even gedraafdmet het paard en Nina 5 sec gegallopeerd, whoehoe! Daarna hebben we, om onze spieren te rekken van het surfen, een uur yoga gedaan in de gemeenschappelijke ruimte van het hostel. Helaas hadden we daarna nog veel meer spierpijn, omdat Nina een zwaar programma had samengesteld. Nice..

Savonds nog even een dutje gedaan voordat we écht gingen stappen. Om 12 uur naar het strand gegaan en tot zonsopkomst daar in de buurt gebleven (tussendoor nog in een club geweest en gepoold, cocktails gedronken) We hadden alweer een nieuw drankje ontdekt, de kiwiroska; vodka met kiwi en suiker. Een zweeds meisje kwam met de erg snuggere opmerking: hmm, it tastes like kiwi!!! Uh yes, it is... De zonsopkomst was erg mooi, iedereen werd er stil van. Op 1 Engelse jongen na, die maar door bleef blaten over allerlei wetenschappelijke feitjes zoals de alpha en de omega en filosofische opmerkingen maakte zoals: the beginning of the day is so much more exciting than the end, because nobody knows whats gonna happen... Nobody knows... Totdat Nina letterlijk riep: Shut up!! en met haar handen over haar oren lalalalalalla ging zingen, zodat ze er niet meer naar hoefde te luisteren.

Onze laatste dag in Jeri duurde wat langer dan verwacht, omdat de bussen niet reden op de tijden die wij wilden. We wilden eigenlijk nog sandboarden maar we konden niet meer bewegen van de spierpijn. In plaats daarvan hebben we elkaar een professionele massage proberen te geven!

Daarna begon de lange reis naar Natal.

Om 22.30 vetrokken we vanuit Jeri, en om 6 uur ´s ochtends waren we in Fortaleza waar we moesten overstappen. Na 3 uur wachten (3 uur lang yathzee gespeeld), mochten we weer de bus in. Deze keer 9 uur lang.. Gelukkig waren we nog moe van het stappen!

Na in Natal overnacht te hebben kwam om 9 uur Marcilio ons ophalen! Hij is een chauffeur van een buggy en zou ons een leuke dag gaan bezorgen! Dat is zeker gelukt!!!! We reden door de duinen naar mooie uitzichtjes en daarbij gingen we soms zo steil naar beneden dat je het gevoel had dat je in een achtbaan zat!! Ook hebben we hele stukken over het strand gecrosst, met onze haren in de wind met 85 km/h!! Superchill! Helaas voelden we door die fijne wind niet dat we aan het verbranden waren..oepss..Onderweg stopten we eerst bij een meer. Daar stonden allemaal tafeltjes in het water zodat je lekker met je voeten in het water wat kon drinken. Hier hadden we wel de hele dag kunnen uithangen!!! Heerlijk sfeertje. Maar na een uur moesten we weer verder. We stopten nog bij een cocktailbarretje op het strand, waarbij we op aanraden van de chauffeur een caipirinha van acerola, caja (lokale vruchten) en ananas hebben geprobeerd. Lekkere combi!! Daarna reden we verder naar een duin waar je vanaf kon ´sandboarden´(= zittend op een plank), wel grappig. Ook kon je van een kabelbaan naar beneden roetsjen, waarbij je met je kont op het water stuiterde. Een man werd bij de 1e stuiter gelanceerd, zag er echt hilarisch uit! Daarna hebben we geluncht en gingen we terug naar Natal.

Vanaf Natal moesten we weerrrrr de bus in, nu naar Pipa. Hier kwamen we 's avonds aan, waarbij iemand ons op stond te wachten. De man van het hostel in Jeri had haar opgebeld om te zeggen dat wij eraan kwamen! Haar pousada was heel schattig en we hebben er een nacht geslapen, maar er was niemand anders dus hebben we besloten om naar een andere te gaan. Hier hebben we ook een zwembad!

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt langs de stranden van Pipa, leuk maar de boot wiebelde zó sterk dat we allebei misselijk werden. Nog een paar dolfijntjes gezien, maar morgen gaan we naar dat strand om te zwemmen. Vanmiddag nog even gechilled aan het zwembad met 2 Israeliers waarvan er 1 jarig is.

Nu maar eens even wat eten, het is alweer kwart voor 10....

Binnenkort vertrekken we naar Recife, waar je niet kan zwemmen ivm de haaien.. Misschien hebben we nog tijd voor een laatste berichtje voordat we weer naar de kou terugkeren!!!!

Jullie zien ons snel weer terug in ons kikkerlandje!

Veel liefs uit Brazilie!! Muitos beijos!

Tessa

Haaalloo! Lieve meiden!

Wat schrijven jullie toch interressant hihi. Echt leuk joh dat je op zoveel verschillende manieren het land kan verkennen.
Nog maar een klein weekje en dan zien we jullie weer! Het weer is hier op zich nog wel lekker maar trek maar een vest aan als je het vliegtuig terug neemt want hier kun je niet meer met korte mouwen rond lopen.

Maak er nog een goeie laatste topweek van!
xxx Tessa

Roderik zonder Angelique

Hoi meiden,
echt ongelooflijk hoe jullie de pure lol en de interessante verkenningen aaneen weten te rijgen! Wat een voorbereiding moet het ook zijn geweest. Of gaat het met de laptop van dag tot dag? Zou ik graag 'ns horen.
Ang. moet na onze ook best wel gevariëerde herfstvakantie knoepert hard werken, maar ik zit met een serieuze griep het Jeri-gevoel te beleven. O.a. door weer intens te genieten van jullie avonturen en foto's.
Fijn, dat er ook skype met thuis is! Ik denk, Nina, dat je door deze vijf weken gegroeid zult zijn, in allerlei zin. We verheugen ons erop je binnenkort weer life te kunnen zien en vooral horen.
Beterschap met de gebroken poot van Johnny. Fijn dat George zo liefdevol met hem is.

Petra

Hey guys, die foto's stellen me gerust maar al die verhalen met vodka, alsof jullie in rusland zitten man!!!
En maar chillen :D
Nou, have fun, enjoy inderdaad nog maar van het lekkere weer daar want hier zijn alle boompjes alweer geel en rood en halfkaal, de lucht is grijs en ik heb alweer dooie vingers.... :( haha
Tot snel!!!!
Kusje

Carla

Wat een geweldige verhalen en het plezier straalt er nog steeds aan alle kanten vanaf. Wat zielig dat Johnny zijn poot gebroken heeft, maar gelukkig is hij er nog wel bij op de foto's!

Cynth

Haaai!
Ik heb het gevoel dat jullie alleen maar coctails zitten drinken ;) klinkt goed, haha!
mooie foto's weer, erg kleine bikini waren wij het over eens marcella, die mag je niet aan in NL! :D
Ik ga even facebook checken of je nog iets leuke foto's getagd ben, of dat ik mensen kan checken die je ziet:P maar ik vrees van niet haha!
Tot woensdag! veel plezier nog, liefssssss xxx

Marina

Hé Hallo!!

Nou het gaat er daar steeds beter uitzien zeg! Die verhalen over die lekkere cocktails spreken mij ook wel aan.

Chantal is ook begonnen met paardrijden, die galoppeert er ook al hevig op los!! Ze zal het wel leuk vinden om te horen dat jij ook hebt gereden!

Veel plezier nog en tot volgende week!

xxxx

Miriam

Lieve meiden,
ik geloof niet dat jullie toekomstige vakanties dit ooit kunnen evenaren, maar op deze fantastische trip kunnen jullie straks dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang teren denk ik! Geniet, geniet, geniet.......doen wij hier (virtueel) ook een beetje mee!!

Graag tot volgende week, nadat we Hidde hebben opgepikt in Eindhoven na zijn tripje Bulgarije

Liefs,
xxx
Miriam & Theo

ps: ook groetjes van

Talitha

Woow, cel je bent echt oneerlijk. Jij chillt alleen maar op het strand en ik lig ziek in bed,grr alweer. Waarom hebben jullie Johnny's poot gebroken?!

Als ik jou was zou ik nog maar even daar blijven, want in dit huis word je sowieso ziek. Dickie liep hier dinsdagavond al met een sjaal voor haar mond! en verder is t weer hier natuurlijk niet zo lekker hier..

veel plezier nog!

opa en oma keijzers

Hallo meisjes,
Met grote belangstelling jullie reis verhalen gelezen,
wat zien jullie op deze manier al veel van de wereld!
maar aan alles komt een end, zo ook aan julie prach-
tige vacantie, daarom dit laatste mailtje van ons.
Wij wensen jullie een hele goeie terug reis.
Hele mooie foto:s trouwens, was ik vergeten te zeggen
Hele lieve groetjes vanOpa Wlly en Oma Carla xxxxx

Florentien

vodka: i'm proud. goed oefenen marcella, voor als ik terug kom.. heb nog wat van je tegoed ;).
verder zien die strandjes er heerlijk uit en jullie passen daar goed bij. ik heb geen idee wanneer jullie teruggaan.. (wat gaat de tijd snel!!) maar goede vlucht en meld je snel op skype ;). xxxxxxxxxxxxxxxx

Kiki

jeeeeeezus wat een programma! echt heeel veel gedaan! dat ik daar nu pas achterkom! echt super vet!