Rio en Parati

Hallooo lieve mensen!!!
Bedankt voor al jullie lieve reacties!!!!!!

Een paar dagen verder en al weer een hoop meegemaakt, hopelijk houden we het een beetje kort zodat jullie het leuk blijven vinden om het te lezen:P

Afgelopen dinsdag, op onze regenachtige dag in Rio, zijn we naar het centrum van Rio gegaan. Althans, dat was de bedoeling.. Met de metro wisten we ongeveer hoe ver het was, en één van de haltes heette Central (logisch toch?) toen we uitstapten hebben we een hotdog + marajucasap voor 0,99 real (= 50 eurocent) gekocht, jeej eindelijk goedkoop!!!
Eenmaal buiten waren er ongeveer nul toeristen ennn de favelas waren wel erg dichtbij... na nog even in een overdekte markt gelopen te hebben voelden we ons nog steeds erg onveilig; wegwezen hiero! Later bleek dat we2 haltes te ver uitgestapt waren, bij het centraal station in een arme wijk...OEPS!

´s Avonds zouden we eigenlijk gaan stappen in Lapa, maarrrr onze gids kwam niet opdagen... Bij de receptie bleek dat hij wel gebeld had om door te geven dat ie niet kon, maar dat was weer niet aan ons doorgegeven (typisch Braziliaans geloven we, net als het capoeira-optreden wat zonder reden niet doorging).
Op zich kwam het niet echt heel slecht uit want de volgende ochtend moesten we om 8 uur opstaan om te gaan hiken!!
In plaats van stappen hebben we dus met wat gezellige mensen wie-ben-ik gespeeld (zie foto´s, was een leuk gezicht!)

De volgende ochtend vroeg op om te hiken in het Tijuca forest. Stipt half 10 stonden wij bij de receptie, maarrr de gids was er niet.. hij had gebeld of we nog wel wilden gaan, want het regende. Euhhhh jaaaa? Dus met enige vertraging alsnog op weg. Na een klim van 40 minuten kwamen we aan op het uitzichtpunt. Helaas was het uitzicht voor ons één grote wolk.. Toch was het heel mooi de natuur!! Daarna reden we in Felipes oude Volkswagen GOL (is geen typfout) met rapmuziek uit Rio door naar een mooie waterval. Felipe is trouwens de chagerijnige receptionist van de eerste avond!!!! Toen we gingen informeren naar de hike bleek hij te kunnen glimlachen, wauw wat een verrassing!! Het was ook heel gezellig met hem! Toen we hem vroegen naar metrohalte central reageerde hij: oohhh daar moet je niet heengaan.. wij: daar zijn we geweest gister.. Z´n ogen vielen zowat uit hun kassen haha hij zei dat het echt heeel onveilig was voor 2 meisjes als wij.. achja voortaan beter opletten!!
Na nog 2 watervallen geweest, die helaas niet heel indrukwekkend waren maar waarvoor we wel vet lang moesten hiken en zelfs 1 stuk over een rots heen moesten klimmen van ongeveer 3 meter.. Ook zijn we nog in een lange smalle grot geweest.
Daarna hadden we nog tijd om even naar de Lapa stairs te rijden, de bekende trappen waar Snoop Dogg en Pharrell op zitten in de clip van ´beautiful´!!

Daarna zijn we in het bubbelbad gegaan van het hostel. We hadden nog geen avondeten op dus besloten om te gaan koken met een engelse jongen en een blonde geit uit canada. ze was echt zooo oerstom!! in de winkel zocht meghan (zo heet ze) naar aspirine. stonden we bij de zeep/shampoo afdeling, vroeg ze: is this aspirin? wij: uhh..no..thats soap!!!!
daarna waren we vlees aan het uitzoeken, zegt ze ineens: OMG guys, there´s dog in it!!! oh wait...its a hot dog....
onder het eten was ze non-stop aan het smsen met haar blackberry en haar collega´s met siliconentieten(van de kapsalon waar ze werkt) stuurden haar steeds topless foto´s... nice...ook zeize steeds: ohh i feel so bad, im not doinganything (onder het koken) dit herhaalde ze wel 10 x maar het kwam niet in haar bolle hoofd op om ons dan ook echt te gaanhelpen.

later hebben we gepooldtegen onze roommates from england. eindstand: holland-england --> 2-0 :Dwe waren beter dan de jongens, yeah! daarna zijn we de stad ingegaan om te gaan stappen, alleen de club was leeg dus zijn unt. Helaas was het uitzicht voor ons één grote wolk.. Toch was het heel mooi de natuur!! Daarna reden we in Felipes oude Volkswagen GOL (is geen typfout) met rapmuziek uit Rio door naar een mooie waterval. Felipe is trouwens de chagerijnige receptionist van de eerste avond!!!! Toen we gingen informeren naar de hike bleek hij te kunnen glimlachen, wauw wat een verrassing!! Het was ook heel gezellig met hem! Toen we hem vroegen naar metrohalte central reageerde hij: oohhh daar moet je niet heengaan.. wij: daar zijn we geweest gister.. Z´n ogen vielen zowat uit hun kassen haha hij zei dat het echt heeel onveilig was voor 2 meisjes als wij.. achja voortaan beter opletten!!

later hebben we gepooldtegen onze roommates from england. eindstand: holland-england --> 2-0 :Dwe waren beter dan de jongens, yeah! daarna zijn we de stad ingegaan om te gaan stappen, alleen de club was leeg dus zijn we alleen wat gaan drinken in een barretje in de buurt (in het weekend zijn alle leuke party´s helaas....)

De dag erop moesten we vertrekken uit rio. we zijn eerst nog naar copacabana beach geweest, waar de voorbereidingen waren voor het grote feest waar ze bekend maakten dat de olympische spelenvan 2016 in Rio gaat plaatsvinden. Er was een repetitie van een sambaband. klonk erg leuk! veel mensen diein hun eentjeop t strand stonden gingen helemaal los! zag er heel grappig uit, hebben we nog een filmpje van.

Daarna na afscheid van iedereen genomen te hebben zijn we vertrokken uit Rio. Was jammer, want we hadden het echt super gehad in Rio. Maar we hadden veel hoogtepunten ook wel gezien dus het was tijd voor iets nieuws. De busreis duurde 4,5 uur, dus we moesten wel even zitten. Na een uurtje zag Marcella dat de waterfles wegrolde onder de stoel dus in het donker ging ze op zoek naar de fles. Toen ze met haar handen in iets nats greep, dacht ze dat de fles open was gegaan. Maar helaas bleek niets minder waar!!! het was kots!!! gatverdamme! er was een zwangere vrouw in de bus die al de hele tijd door de bus liep, we vroegen ons al af wat ze aan het doen was. Ook onze tassen zaten helemaal onder, gelukkig hadden we natte verfrissingsdoekjes bij ons.

In Paraty aangekomen, werden we aangesproken dooriemand die een leuk en goedkoop hostel (10 euro per nacht) inclusief zwembad aanbood. Nou dat leek ons wel wat! We zitten nu bij Pablo in huis, hij heeft zn 2e huis verbouwd tot hostel, dus het ziet er heel huiselijk uit. we zitten nu ook in de woonkamer met een andere spanjaard en pablo´s 2 dochters naar pixar short movies te kijken! Hij is heel gastvrij, we hebben gratis ontbijt met verse sapjes elke dag, zelfgebakken cakes en alles erop en eraan. Hij doet ook onze was en heeft vandaag een barbecue geregeld op het strand toen we terugkwamen van onze kajak excursie. ze praten hier vooral spaans, dus marcella kan ook een beetje luisteren naar wat ze geleerd heeft (praten gaat nog niet echt:P) oh ja, en dat zwembad... da was dus een kinderbadje! haha!

Eergisteren zijn we naar Praia Trindade geweest, mooie strandjes in de buurt van Paraty. Er zijn 3 stranden, waarvan we op 1 gelegen hebben, op 1 geluncht hebben en eentje zijn we overheen gelopen om naar een piscina natural te komen (een ´zwembad´ van zeewater met rotsen omringd). Bij de lunch hebben we typisch Braziliaans gegeten: bruine bonen, rijst, salade en kip. Klinkt heel smerig, maar het was best lekker eigenlijk!

Gisteren hebben we gekajakt langs een stuk of 5 eilandjes. Marcella heeft een schildpad gezien met zn hoofd boven het water uit, maar toen hij haar zag schrok hij zich kapot en zwom weer weg. Nina zag een jumping fish! Die Marcella dan weer niet zag... Het was de hele dag vet bewolkt en toch zijn we verbrand..(zie foto Nina).
Gisterenavond zouden we uitgaan in Parati, blijkbaarzou er livemuziek zijn en dat is uiteraard een van de redenen dat we naar Brazilie wilden.. Na 3x de weg hebben moeten vragen hadden we bij eenverkeerde tent een HELEvieze caipirinha snog op weg. Na een klim van 40 minuten kwamen we aan op het uitzichtpunt. Helaas was het uitzicht voor ons één grote wolk.. Toch was het heel mooi de natuur!! Daarna reden we in Felipes oude Volkswagen GOL (is geen typfout) met rapmuziek uit Rio door naar een mooie waterval. Felipe is trouwens de chagerijnige receptionist van de eerste avond!!!! Toen we gingen informeren naar de hike bleek hij te kunnen glimlachen, wauw wat een verrassing!! Het was ook heel gezellig met hem! Toen we hem vroegen naar metrohalte central reageerde hij: oohhh daar moet je niet heengaan.. wij: daar zijn we geweest gister.. Z´n ogen vielen zowat uit hun kassen haha hij zei dat het echt heeel onveilig was voor 2 meisjes als wij.. achja voortaan beter opletten!!

Gisterenavond zouden we uitgaan in Parati, blijkbaarzou er livemuziek zijn en dat is uiteraard een van de redenen dat we naar Brazilie wilden.. Na 3x de weg hebben moeten vragen hadden we bij eenverkeerde tent een HELEvieze caipirinha gedronken (met passievrucht, kwamen continu pitjes inje rietje:S) en gelukkig kwam de spanjaard uit ons hostel langs die wist waar de bar was. Erzaten 3 oudere mannetjesmuziek te maken,klonk heel gezellig en iedereen zong mee! Als het bandje niet speelde werderandere muziek gedraaid, gewone popmuziek. Was heel gezellig, maar naarmate iedereen meer dronk (behalve wij) kregen de mannen steeds meer lef om ons aan te spreken:S na een tijdje werd hetécht irritant!! Gelukkig, independant women als we zijn kunnen weze goed afpoeieren(A).

De plannen waren nogonduidelijk, maar waarschijnlijk gaan we vandaag nog even door het stadje lopen en vanavond vertrekken we naar Sao Paolo (wilden weeigenlijk niet heen, maar er is hier niet zo heel veel meer te doen.. VET balen dat we wegdachten te moeten uit Rioanders hadden we hetfeestje op copacabana kunnen meemaken van de olympische spelen 2016!!!!de repetitiedaarvan was al vet leuk, aargh!!)

Jullie horen snel weer van ons!
Liefs Marcella en Nina

Charissa

Heey Dames,

Zo te lezen vermaken jullie je nog prima. Weer van alles meegemaakt... Heb er wel om moeten lachen hoor!

Geniet van alles wat jullie meemaken.

Liefs Charissa

Florentien

Nou dat kort houden is dus niet gelukt... ;) al is de helft herhaling ofzo. niet helemaal goed gegaan. Nou leuk chickies! Klinkt goed. wat een lieve gastvrije mensen. Vooral het kotsverhaal vind ik heerlijk. Netjes gedaan marcella! denk dat nina heel blij is dat jij die waterfles ging pakken en niet zij ;).
Veel plezier nog! en die mannen denken toch niet
écht dat ze jullie kunnen krijgen he?! :P xx

Linda

boeien dat et langer is:D vind et super leuk om te lezen!! ga zo de foto's dan ook nog even bekijken, maar et klinkt allemaal tof:)
keep having fun ladiess

Kuss

p.s., FREAKING OUT ABOUT TOMORROW, Nono:P de foto's komen op je mail daarna ;)

Frans

Hi ladies, ik wist niet dat je van dat slechte weer ook een zonnesteek kon krijgen zodat je je verhaal maar blijft herhalen ;-), maar dat zal de techniek wel zijn.

Leuk hoor om te horen dat het eigenlijk wel goed bevalt! Ons gemis wordt in ieder geval goed gemaakt door jullie verhalen en fotoos. Dat totaal geeft ons een goed en gerust gevoel. En die lange periode zitten wij heus wel uit, maar ja het is hier wel saaier natuurlijk, maar tot nu toe nog steeds droog.

Lieve Pien en lieve Marcella just go for it en geniet ervan met volle teugen, want jullie zijn bezig met iets unieks.

Wel jammer dat jullie net uit Rio weg waren na dat bericht over De Spelen> moet geweldig zijn geweest.

Dikke kuzz
Frans

Marlot

Hee!

super leuk om te lezen dat je zo snel contact maakt met iedereen, het lijkt me echt geweldig!

zal de dagelijkse nederlandse dingen even op de mail zetten nien. morgen is de grote dag voor Lin, ben zelf ook best zenuwachtig! hahaha maar dat komt helemaal goed!

kuss!

Tessa

He lieverds!!

Wat een berg gezelligheid weer! En no worry's dat het regent! Hier is het namelijk Freezing!!
Hier bij mij gaat het allemaal prima! De tentamens komen er weer aan dus ben weer druk aan de studie en daarna heerlijk herfstvakantie om ff bij te komen.

Echt balen dat jullie zo kort in rio zijn geweest maar goed je hebt nog 4 weken te goed om eens goed die braziliaanse cultuur op te snuiven!

Maak er weer een knallende week van! Hopelijk hebben jullie volgende week weer een computer ter beschikking om een extreem lang verhaal te typen hihi maar dan zonder herhaling hihi.

Pas wel goed op elkaar he! Niet weer de verkeerde halte nemen...

Dikke zoen xxxx

Petra

Hoi!
Klinkt allemaal heel goed!! Enjoy girlsz
Have fun with the kots (ik heb het gister ook weer onder een toiletje van de Jules vandaan geschraapt, i feel you cel ;))
Liefs, xxx

Carla

Echt leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's zijn echt geweldig. Jullie plezier straalt er vanaf! Wat hebben jullie al veel meegemaakt in 1 week. Have fun!
Liefs X

opa willy oma carla

Hallo Nina,
Intussen al een paar leuke verslagenvan jou en je vriendin gelezen, en vooralde foto serie is geweldig!
geniet er maar van samen en wij wachten wel weer op het volgende verhaal. Veel plezier de komende weken!!!
Lieve groetjes van opa Willy en oma Carla

Cynthia

Hoi!!

Klinkt allemaal weer leuk haha, heb ook even op je facebook gekeken Cel en zag alweer een leuke foto :)
Blijft ook handig om je in de gaten te houden ;) Erg cool die foto van jullie bij die trap van Pharell en Snoop dog ook, gangsterssssss!

Nou, Sjauuu! XX have fun

roderik, Angelique, Malu

UNT, OMG, hot Snoop dogs.... we snappen er allemaal niks van?!?
Oh, wacht, Malu zegt het ons uit te kunnen leggen.

De foto's zijn geweldig; vooral die van de grot is buitengewoon realistisch.
Van hiken over een rots van maar liefst 3 meter dachten we eerst: "nou en?" Maar toen we de foto zagen, begrepen we dat het toch wel een erg spannend avontuur zal zijn geweest......

Ongelooflijk wat een voortvarend initiatief jullie in korte tijd (weer of geen weer) weten te proppen; en wat een energie!
We zien uit naar het vervolg; mag weer in drieën: zo konden wij elk ons eigen gedeelte lezen.

Jamie

Hey nien!

Je vermaakt je goed zo te horen! Leuk man!!!! Geniet er van, want die 5 weken vliegen zo om!

Liefs

xxxxx

Lennart

Geweldige verhalen, leuke foto's, moet een superervaring zijn! Have fun nog!

xxx