Sao Paulo, Iguacu falls, Argentinie en Paraguay

Hola!

Even weer een nieuwe update vanuit, jawel, Argentinië! Na ons laatste verhaal zijn we weggegaan uit Parati (nadat we in de stromende regen nog even het historische centrum hebben bekeken). We waren wel weer toe aan een nieuwe grote stad en wat meer contacten in ons hostel nadat we 3 dagen als enige in het hostel zaten met 1 spaanse man die nauwelijks engels kon. Op naar Sao Paulo! Pablo (hosteleigenaar in Parati) zei nog even leuk voordat we gingen dat er niks te doen was in Sao Paulo en waarom we daar in godsnaam heengingen. Een beetje geirriteerd zijn we toen vertrokken (natuurlijk vindt diegeitenwollensok Sao Paulo niks, hij houdt gewoon van totaal andere dingen!!).

Savonds rond 11 uur aangekomen in ons nieuwe hostel.In de bar hoorden we iemand gitaar spelen en zingenen iedereen zong mee.Het was een belgische muzikant, die ook in het hostelverbleef. En de rest van het hostel zat er ook. Gelijk even een drankje gedaan en mee uitgegaan! Sao Paulo staat namelijk bekend om zijn bruisende nachtleven! Maar, Sao Paulo staatook bekend om zn vele gay-feesten... Daar waren we dus de eerste avond terechtgekomen. Onze eerste keer in de gayclub was hilarisch! Veel lol gehad envol verbazing naar de opelijke vrijpartijen zitten kijken... Geen schaamte daar! haha.. Ook wel fijn dat de meestejongens die met je wilde praten absoluut niks van je wilden. Lekker losgaan zonder irritante opdringerige jongens.

We waren al gelijk verliefd op de hond daar; Gringo. Iedereen verklaarde ons voor gek omdat ze hem allemaal een kreng vonden! Een lieve kleine terrier uit deCesar reclame zagen wij toch niet aan voor een kreng.Wel had hij een Japanner aangevallen die superbang voor hem was.Hij durfde zn kamer niet uitvoordat hij zeker wist dat de hond niet in de buurt was. 1 keerdacht hij dat hij wegwas, maar toen hij zn kamer uitkwam om naar de wc te gaan, kwamGringo keihard op hem afgerend, hahade Japanner rende alsof zn leven er vanaf hing! Heel grappig.

De dagna t stappenlekker rustig aangedaan, met een groep van het hostel naar hetpark gegaan daar. Leek een beetje op central park new york, alleen dan wat kleiner. Wel gaaf! Savonds weeruitgegaan, scheen een heel vetfeest tezijn. Viel een beetje tegen, veel electro/rockachtige muziek, klinkt wel leuk, maar is echt verschrikkelijk! Wel kwam het nummer the bird is the word (family guy:D) nog langs!

De volgende dag naar het slangen research instituut geweest. Daar melken ze slangen omtegengif te ontwikkelen. Daarvoor moeten ze de slangen ´melken´. Ze hebben allemaal mooie hokken en hun natuurlijke leefomgeving is nagemaakt, omdat happy snakes beter gif hebben! Een soort reptielenhuis, wel leuk om te zien. Er zijn normaal ook rhesus aapjes, maar die konden we niet zien, omdat hun hok gerenoveerd werd, grrrr... Daarna 3 uur gedaan over de terugweg, omdat de bus vaststond in deze megastad... Savondsfilmpje gekeken (amelie in het frans zonder ondertiteling) en kaartspelletje gespeeld. De volgende dag hebben we ´gewinkeld´. niks gekocht, want alles was of te duur, of superrr lelijk! we waren niet echt in de juiste buurt aan het winkelen denk ik. Toennog even in het hostel gehangen en toen waren we klaar om te gaan. Een jongen van de receptie die heel goed kon tekenen heeft ons nog nagetekend. Een beetje freaky wel, maar normaal tekent hij meer enge horrorfiguurtjes, dus vandaar! Gringo had me trouwens in mn hoofd gebeten, maar niet hard gelukkig! Toen we Gringo gedag wilden zeggen, lag hij te slapen en hij viel Nina aan. Met de tandafdrukken in haar kaak zijn we toen maar vertrokken. Iets minder leuk afscheid van ons hondje. Wel leuke tijd gehad daar!!!

Vanaf Sao Paulo gingen we (Nina met ijs tegen dr kin) met de metro naar het busstation. De busreis zou 15 uur duren. Helaas zat de bus helemaal vol en zaten er echt verschrikkelijke mensen in de bus. Een groep mannen (40-50j) die keihard aan het praten waren hoewel iedereen wilde slapen, ook een radio hadden (zonder ontvangst, heerlijk geluid), later toen ze sliepen snurkte er 1 echt hard!! en de volgende dag zat 1 van hun continu heell smerig zn neus op de halen... echt gooorr!! En we zaten ook nog eens bij de WC dus iedereen liep continu langs. Tot slot hadden we weinig ruimte en stopte de bus echt 100x en dan stonden we daar weer een half uur stil..heel frustrerend!!
Maarr eindelijk, met een uur vertraging nog, aangekomen in Foz do Iguacu (= Braziliaanse kant van de watervallen). Met de bus werden we vervoerd naar de watervallen. Bij de eerste aanblik dachten we allebei: is DIT het?! haha maar we dachten ook wel dat dat niet kon.. dus verder gelopen (waarbij we heel veel vlinders, rupsen, nog meer spinnen en 2 coatis, soort wasbeertjes, tegenkwamen), en daar bleek het uitzicht toch wel erg mooi te zijn. Op het laatst kon je in de ´Devils Throat´, een uitsteeksel in de kloof waar je echt zeiknat werd!!! Al met al was het heel jammer dat het weer zo slecht was.. Het regende (naast dat je ook nat wordt van de watervallen) waardoor alles er wat grauwer uitziet. Ook spatte er door de wind heel veel water op waardoor je door de nevel de watervallen niet goed ziet.
Daarna met een hoop bussen en gedoe naarrr.. Argentinië!! Jaja, dat was niet de planning maar we hoorden dat er een vet goedkoop en goed hostel aan de Argentijnse kant van de watervallen was (Puerto Iguassu heet dat plaatsje). Even overschakelen naar Spaans (gracias ipv obrigada!). Het hostel heeft een supermooi zwembad. Het is een heel groot hostel, beetje jammer want daardoor is het juist weer lastiger om mensen te ontmoeten.
De volgende dag in het busje naar de watervallen aan de Argentijnse kant, Marcella dacht aardig te zijn en een praatje te maken met een Fransman. Prima, maar daarna dacht ie vrienden gevonden had dus hij bleef ons de hele dag achterna lopen!! En niet gezellig ofzo, hij liep continu achter ons, zei niks, vroeg ook niet van zullen we dit of dat.. Heel irritant!!!! We begonnen met een tocht in een ´jeep´ door de jungle, naar het opstappunt van de boot. In een motorboot gingen we van onderaf de watervallen bekijken, waarbij ze expres heel dichtbij gaan zodat je zeiknat wordt. Helaas voor jullie doet Marcella´s fototoestel het niet dus haar foto´s kunnen er niet op!!!
Na dit avontuur gingen we (inclusief apathisch Frans aanhangsel) de watervallen van bovenaf bekijken. Supermooi!!!! Het was mooi weer dus je ziet dan veel regenbogen!De route was zo gemaakt dat jeop het randjebovenaan zo´n waterval de afgrond in kijkt echt supervet!
Uiteindelijk gingen we met een treintje naar de Devils Throatvanaf de bovenkant. Dat was echt the best for last, WAUW! Zooo veel water wat binnen een paar seconde naar beneden valt, niet te geloven!!! Je kunt de bodem niet zien omdat er zoveel water opspat.. Prachtig!!

In het treintje terug zagen we nog een heel apart beest wat hier leeft in Brazilië.. we weten de naam niet maar het is echt een enorme cavia!!!Hij staat (heel onduidelijk) op de foto. Geen idee of overkomt hoe groot ie is, maar in elk geval nog groter dan een labrador.
´s Avonds hebben we een heel lekker buffet gegeten bij het hostel (nadat we subtiel de Fransman gedumpt hadden). Daarna kwamen er 2 Engelsen bij ons zitten, een heette John en leek op Johnny, lang, rood haar net als onze giraf:D
Nog een potje gepoold en tafelvoetbal wat hier allemaal in de hal staat.
We waren in een dubio over wat we de laatste dag zouden doen, maar we hoorden dat Paraguay heel dichtbij was. Dus wij op weg naar Paraguay! Leuk, weer een andere stempel in je paspoort. Paraguay was wel weer een ervaring voor ons (vooral voor Nina. Er staan marktkraampjes naast superhoge gebouwen met elektronica. Echt arm naast rijk.. Ook nog een grasveld gezien met arme mensen die in een soort huisje van plastic en afval woonden..toch blij dat we dit beeld eigenlijk helemaal niet zien in Brazilië. Lopend over het marktje werd Nina´s tas nog opengeritst door iemand (zat uiteraard niks boeiends in). Toen zijn we maar teruggelopen naar de Braziliaanse grens (we moesten via Brazilië), waar allemaal mensen met enorme tassen vol relatief goedkope spullen liepen. We hadden 10 pesos (= 2 euro) op zak, alles wat we nog hadden want de pinautomaten deden het nergens.. Net genoeg om weer terug in Argentinië te komen, fwieuww!!!!
´s Avonds was er in het hostel een barbecue en een Braziliaanse show (onze 1e, in Argentinië nota bene). De barbecue was wel oké, alleen allebei erna buikkramp. De show was echt best ordinair, 2 Braziliaanse vrouwen in een minipakje, haalden mensen uit het publiek en dan met hun kont in hun gezicht staan dansen.. niet echt sexy vonden wij. Uiteindelijk moest iedereen meedansen, dat was wel grappig.
Zometeen vertrekken we naar Salvador, de geboortestad van samba, capoeira en percussie!!! We hebben er heel veel zin in, deels ook omdat het daar 30 graden is en altijd zonnig!!
Helaas lukt het tot nu toe nog steeds niet met Marcella´s foto´s, maar wie weet dat we ze er morgen nog even op kunnen zetten (oa van de boottocht en van Paraguay).
Tot gauw lieve mensen!!
Liefs xx Marcella en Nina

Rosalie

hahahahahahahaha

Frans

Hi ladies,

echt belgisch hoor: dan heet je Guy en je bent gay. Ze spelen met elkaar en hij met z'n gitaar. Tja.

Is dat ene beest niet gewoon een stinkdier? Volgens mij lijkt het daar verdacht veel op, maar zo dichtbij dat je kunt fotograveren zonder stank is ook niet logisch. Wel mooi overigens dat je zoveel dieren van dichtbij kunt fotograveren. Het zijn echt mooie fotoos en van die zandkorrels zie je niets gelukkig. Wat meer fotoos van jullie zelf mag wat mij betreft ook ;-)).

Die watervallen zijn wel indrukwekkend ja, jammer dat we geen contact konden krijgen, want vanuit de lucht was ook leuk geweest toch. Maar goed die heb je nu gezien. Maar mocht er zich nog een keer iets uitzonderlijks voordoen in die zin, dan hebben we ff contact OK??!!

Je boodschap in je laatste mailtje was kei duidelijk Nien en je snapt de hoe super-wederzijds dit is!!! ;-)))

Overigens staat Brazilië bovenaan in Zuid Amerika voor de kwalificatie voor de WK 2010. Het is maar dat jullie op de hoogte zijn.

Geniet er verder van U2 en wij blijven onverminderd nieuwsgierig en nagenoeg "gerustgesteld".

Lieve groeten, kuzz en hug 4 U2 xx

Ook namens Margo of course
Frans

Cynthia

Haha, overal johnny en george (zo heten ze toch?), gelukkig dat die ook alles meemaken!
Watervallen zien er gaaf uit!
Niet onder gaan staan, dan ga je eraan :P

kussssssssssss

Talitha

cel, waarom ga daar amelie kijken? ik zei toch dat ie niet leuk was:p!
klinkt wel leuk wat jullie daar allemaal zien
nemen jullie die reuze cavia ook mee?:)

kusxxxxxxxxx

Roderik

Hi Nina,

leuk dat jullie zoveel aandacht hebben voor de dieren in het wild (reken ik Gringo uiteraard ook toe). Interessante foto's.

Die Coatis lijkt een miereneter; is het misschien een ardvark?

Jammer dat jullie niet bij de Iguacu falls waren in het seizoen dat de zalm / forel tegen de stroom opzwemt om in de buurt van de bronnen te paaien.

Knap dat jullie G. en J. heel weten te houden tijdens al het gereis met kotsende, rochelende en snurkende ploerten.

Veel plezier, en weer tot de volgende keer!

Fleur

Halloooo!

Wat heerlijk om het allemaal te lezen Cel, ik hou de foto's ook goed bij! Die foto's met Johnny en George zijn echt hilarisch, net twee ontdekkingsreizigers:D doet me denken aan die giraffe van Madagascar > 'I think I'm gonna .....' :D!

Volgens mij vermaken jullie je prima zeg, wat een activiteiten! De foto's van de watervallen zijn echt prachtig, super dat jullie dat gewoon met eigen ogen gezien hebben! Die twee homo's op de foto die tegen elkaar aan staan te hompen kijken wel heel sensueel, wat een grap als dat overal om je heen te zien was haha!

Nog heel veel plezier samen, geniet ervan!
Veel liefs

P.S. En nog bedankt he, nu heb ik al de hele tijd 'when the bird is the word' in m'n hoofd :P

Tessa

Wauw wat een geweldige foto's zeg! En die beestjes wat gaaf dat die daar zo rondlopen! En die watervallen met die regenbogen erin echt prachtig!
Hoe is het verder met jullie? Zo te zien en te lezen gaat het wel goed!

Dikke zoen xxxx

Miriam

Dames, dames, wat een leven!!! Een reis om nooit te vergeten geloof ik, helemaal goed !!
By the way: dat bruine beest is een capivara (het is maar ff een weet)
geniet ze verder !!

dikke kus
Miriam & Theo

Thari

Haaay!

Heb net even al jullie verhalen gelezen en alle foto's bekeken:D Echt heel leuk, ben echt jaloers! Mooi is t daar zeg...En al die diertjes (en dieren:P), wij hebben alleen maar stomme eenden enzo! En wat lelijke spinnen en lelijke vlinders..Maar daar zijn ze zo mooi! Ik wil ook naar Brazilië nu:P

En die foto's met Johnny & George, HOE GRAPPIG! haha, ik moest echt lachen!

Heel veel plezier nog daar en ik blijf jullie verhalen lezen hoor! echt super leuk:)

xxThari

Susan

Hoi Nina,
Wat leuk om jullie belevenissen te lezen en dan die foto's; schitterend. Wat een avontuur, zo ver weg. Geniet er nog maar van samen!
groeten, Susan

Thijs

Dames!
Super leuk jullie verhalen te lezen en de fotos zijn echt onwijs vettt!! Ga zo door maar kijk wel beetje uit he?! Ik ben net terug van bachelor uitreiking.. Wanneer je naam werd geroepen moest je naar voren komen om je papiertje te komen halen.. Duurde alleen wel erg lang toen "Nina Ooms" meedere keren werd omgeroepen haha! Maakt niet uit hoor meid;) Na de tijd nog wel fftjes in auditorium ook op jullie bachelor gedronken (gratis drank, jeej!). Allebei nog gefeliciteerd! Verder vanuit nederland weinig spannends.. Ik hou jullie in de gaten! Veel plezier in Salvador!
Daaaag, xx

Florentien

Beetje late reactie, maare klinkt goed jongens! dacht wel dat jullie thuis alles zo strak hadden gepland en nu doen jullie opeens hele andere dingen? anyway, zolang t maar leuk is :).
x

Marina

Hé Dames!

Zo te lezen/zien hebben jullie het wel naar jullie zin daar! Het ziet er ook allemaal wel erg spectaculair uit moet ik zeggen. Mooie natuur en leuke dieren!
Volgens mij was die grote Cavia een Capibara of zoiets. Die komen alleen in Brazilië voor geloof ik.

Marcella bedankt voor de kaart voor Robin en Chantal. Ze waren er erg blij mee. We hebben je wel gemist op hun verjaardag hoor! Volgende keer anders plannen!

Heb erg hard gelachen om de foto's met Johnny en George. Die moet je erin houden!

Nog veel plezier daar en de groetjes van ons viertjes!