Last message! Laatste dagen Pipa, Recife, Olinda en Rio!

Oiii!

Voordat we vanavond weer vertrekken naar Nederland, nog even een snelle korte update!!!

In Pipa hebben we nog 2 leuke feestjes meegemaakt, 1 sambafeest en 1 reggaeparty. Bij sambafeest veel gedanst (wij probeerden ook wat samba, waarschijnlijk vonden de locals dat nogal grappig) en bij het reggaefeest zat iedereen te chillen. De volgende dag gingen we naar het strand! We wilden naar Dolphin beach maar het tij was te hoog dus we konden er niet komen.. Dus gingen we naar een ander strand, waar overigens ook dolfijnen zwommen! Heerlijk rustig strandje en een Duits stelletje ontmoet die wilden leren surfen. Dus wij besloten om ook een lesje te nemen! Dat was echt superleuk en we vonden het allebei veel leuker dan windsurfen. We hebben er wel het een en ander aan overgehouden; marcella kreeg haar board op haar hoofd, Nina heeft dr been en teen opengehaald aan een steen en allebei schaafwonden van het zand. Maaarrrr, het leven gaat door:D!

De dag erna vertrokken we naar Recife. We konden met de eigenaar van de pousada meerijden, dat zou sneller zijn. In de auto bleek dat hij bij elke benzinepomp moest stoppen omdat de motor oververhit raakte (dekoelvloeistof, wat waarschijnlijk gewoon water was, kookte). Onderweg moesten we nog pinnen, omdat de pinautomaten in Pipa het niet deden. Daar bleek dat we allebei geen saldo meer hadden......... WAATTT?! bleek dus dat 4 dagen ervoor onze bankpasjes geskimmed waren in Fortaleza..allebei onze rekeningen leeg... Dat was wel een grote tegenvaller, zo´n grote tegenvaller dat we allebei de slappe lach kregen(wat moet onze chauffeur wel niet gedacht hebben!). Met een paar uur vertraging kwamen we eindelijk aan in Recife. Bleek het hostel waar we heen wilden vol te zijn...dus naar een andere waar NIEMAND Engels praatte en we met 3 vrouwen van 30-50jaar op een kamer zaten..precies de gezelligheid waar we naar op zoek waren (NOT). We moesten uiteraard ook nog naar het politiebureau om aangifte te doen, waar we uiteindelijk meer dan 2 uur gezeten hebben omdat die man geen Engels kon (leg dan maar eens uit dat je pas geskimmed is..). Met vertaalmachines op internet, woordenboekjes, gebarentaal, tekeningen en uiteindelijk een tolk uitgelegd wat er gebeurd was. Weer een avond kwijt..

De volgende dag lekker uitgeslapen en naar Olinda gegaan, een oude kolonie van Nederland. Een paar kerkjes bezocht, mooi uitzicht bekeken en door de leuke steile straatjes met felgekleurde huisjes gewandeld met 35 graden. Wel een heel leuke dag gehad!! ´s Avonds gingen we naar het shopping center, een supergroot winkelcentrum in Amerikaanse stijl (met puppy´s en poesjes bij een dierenwinkel in de vitrines!!).We bedachten dat we eigenlijk helemaal geen geld hadden om te shoppen, dus zijn we naar de bios geweest naar ´Michael Jackson, this is it´, die net uit was. Eindelijk weer een lekkere bak popcorn waar we al weken zin in hadden!!

De volgende dag hadden we nog een uurtje om op het strand te liggen en daarna moesten we weer terug naar Rio. In Recife kwamen we erachter dat de reservering niet gelukt was voor het hostel en dat het vol zat... We wilden heel graag terug naar dat hostel, omdat we het daar heel gezellig hebben gehad. Dus wij met goede hoop toch erheen, met8 strategieen om TOCH daar te kunnen slapen en mee te kunnen naar een feest (oa smeken, omkopen, huilen, boos worden, in een hangmat/op de grond slapen, niet slapen enbagage daar laten, etc.). In de busnaar het hostel bedachten we dat we nog een inwoner van Fortaleza in onze tas hadden (een knuffeltje van de MacDonald´s) en aangezien het na Fortaleza ineens allemaal slecht ging, bedachten we dat we er vanaf moesten. Ritueelverbranden ging niet in de bus, dus hebben we zijn hoofd eraf geknipt met een nagelschaartje. Het heeft geholpen!!!! We konden uiteindelijk in een (goedkoper) hostel 5 min van de andere slapen, en gewoon naar de bar in het leuke hostel, en we konden mee naar de Favela Funk Party!!! De muziek is een mix van house en bubbeling, en iedereen danst op een bepaalde manier die we niet fatsoenlijk kunnen verwoorden. Alle meisjeslopen trouwens in hotpants en de mannen zonder shirt, en echt niet alleen omdat het zo warm was (wat het wel was). Het was zo groot dat we iedereen van het hostelkwijt waren, maar we hebben ons uitstekend vermaakt met zn tweetjes.

Gisteren hebben we lekker op Copacabana gelegen (zie je, ons geluk is weer terug!! Het is heeerrlijk weer, wat het hier echt niet altijd is, vorige keer hadden we 2 dagen regen..) en 's avonds voor het eerst naar een churrascaria geweest, waar ze vleesvanaf de spies op je bord snijden. Heel lekker maar wel duur!

Over 12 uur zitten we alweer in het vliegtuig, dus dit was ons allerlaatste berichtje!!!!! We zien jullie snel terug in Nederland!!! We proberen de zon mee te nemen..we kijken niet echt uit naar de temperaturen bij jullie:P

Bedankt voor alle reacties, dat was voor ons heel leuk!!!!! (jullie zijn uiteraard vrij om hier ook nog op te reageren(A) hinthint)

Tot gauw,

Liefs en kussen

voor de laatste keer uit Brazilie!!

Kiki

NEE!! oh wat jammer dat ik me zo laat voor de nieuwsbrief heb aangemeld. foto's zien er echt supergoed uit!!! leuk dat je het (vermoedelijk??? haha) zo leuk hebt gehad!! ga me even inlezen voor wanneer ik je weer zie;) tot snel, goede reis terug!!!
X!

Kiki

wat stoer dat je hebt gesurft!

Kiki

waah wat kut van je geld... maar jullie hadden gelukkig nog genoeg cash? en ook gelukkig aan het eind pas! jullie zullen nog net geen honger lijden denk ik:p?

Tessa

Haaai meiden!

Jeetje wat rot zeg zelfs in Brasil geskimmd worden. Maar goed dat geld krijg je wel terug van de bank. Wat een toffe feesten! Volgende keer ga ik ook mee haha. Geniet nog maar lekker van de laatste dag! Drink nog maar een paar caiprina's (weet niet hoe je het schrijft) want hier in NL zullen ze wel heel wat minder smaken.

Fijne reis terug meiden!

ps. Nien ik kan je helaas niet komen begroeten woe en do. heb woensdag mijn propedeuse uitreiking en do. moet ik werken. Maar vrijdag hoop ik je te zien!

Carla

Wat fijn dat de foto's van de laatste dagen net zo'n plezier uitstralen als alle andere. Was er een beetje bang voor dat jullie een rot einde zouden hebben door dat gedoe met jullie pas, maar gelukkig hebben jullie je droomvakantie daar niet door laten verstoren. Jullie zijn geweldig!

Charissa

Heeey,

Alweer mooie foto's! Fijn dat jullie het leuk gehad hebben.

Ik wens jullie een goede reis terug!

Tot in Nederland!

Liefs Charissa

Miriam

Hoi Lieve meiden,
we zien jullie graag morgenavond in Tilburg! Hele prettige terugreis. Tipje: lekker slapen en dromen van het meest fantastische reisavontuur ever!!!

liefs,
Miriam en Theo

roderik

Prima verknipping van de Fortalezina.
Als het niet in woorden kan, dan zien we uit naar een bubbling House demo!
Tot gauw, ik kruip nu snel naast een Brabantse vrouw van 56 (sinds 2 uur) in de kamer (en bed). Helemaal de gezelligheid waar ik wel op zat te wachten. Yes!!

Goeie terugreis en sterkte met de jetlag-de-verkeerde-kant-op!

aly

Ooooh wat hebben jullie een mooie vakantie gehad om jaloers op te worden gezellig de verhalen en de foto's.
Welkom thuis weer in de herfst.
Liefs Aly

thijs

Dames! leuk jullie verhalen en fotos te hebben gelezen/bekeken, mijn complimenten! Gelukkig alles goed gegaan (op paar dingetjes na dan:p, wel leuk van die slappelach:p).. Nog een prettige reis en tot snel! ggggroetjes Thijs

Lieke

Heb eindelijk jullie laatste bericht gelezen... Super!
@Nina : Wanneer ben je in Oss voor de echte foto's en verhalen??

XX Lieke.