First days in Rio!

Hallo allemaal!

Voor de 3e x ons verhaal, net sloot de computer ineens af dus we moeten HELEMAAL opnieuw beginnen aaaaaaargh!! Ok lucky you want nu zal het wel wat korter worden...

Na een lange reis kwamen we aan op het vliegveld, waar we al onze eerste tegenvaller hadden...de taxi die we geregeld hadden via het hostel stond er niet. Zelf een taxi geregeld met een niet-Engels-sprekende taxichauffeur en uiteraard teveel betaald. Na een kamikazerit kwamen we gelukkig veilig aan in het hostel. De stad leek vies, donker en het stonk. Ook de receptionist bij het hostel was chagerijnig. De kamer die we kregen was net groot genoeg voor een 2-persoons bed. Alles wat er hoort te zijn is er en het werkt, maar het ziet er oud en vervallen uit.

Na een nacht slecht slapen (4 uur wakker, 8 uur eruit) scheen gelukkig de zon en we hadden veel zin om de stad te verkennen. Bij de receptie werden we al gelijk uitgelachen toen Nina de suikerbroodberg sugarBREAD noemde in plaats van sugarLOAF. Gelukkig was deze receptionist wel aardig want we hadden 100 vragen.

Als eerst zijn we met de bus naar Ipanema beach gegaan. Nog een hele onderneming!! Gelukkig dat Nina wat Portugees geoefend had!!!

Het strand was prachtig en de mensen typisch Braziliaans. Iedereen is op het heetst van de dag aan het sporten. Alle vrouwen dragen een minibikini (ook 65+ en jonge meisjes en vrouwen met overgewicht...nice:P), iedereen is bruin en afgetraind, iedereen heeft tattoo's, etc.

Daarna nog een marktje bezocht en ook wij hebben een minibikini gekocht:P Nee foto's komen er niet op!

Daarna gingen we naar een voetbalwedstrijd in het bekende maracana stadion. Wat een beleving!!! De mensen zijn super fanatiek, ze zijn echt continu aan het zingen, dansen, schreeuwen, fluiten, trommelen, etc. De wedstrijd was niet eens belangrijk, het was echt niet druk in het stadion, en toch gingen ze uit hun dak alsof het de WK-finale was.

Na met een Duits stel pizza gegeten te hebben (zelf afgebakken, totaal mislukt, uiteindelijk ieder 1/3 pizza op..) gingen we in de bar onze eerste caipirinha drinken. Met een groep een kaartspelletje gedaan wat verdacht veel leek op kingzen, maar met wat andere regels.. bijvoorbeeld de azen; degene die de 1e aas pakt moet een drankje noemen, de 2e een plek en de 3e waaruit het gedronken moet worden. De 4e moet het uitvoeren. Nina is er met mazzel aan ontsnapt, maar uiteindelijk moest een Noorse jongen 2 baileys drinken, liggend op tafel, uit een vieze asbak, ieew!! En een Engelsman moest in de hot tub door de (schone?) sok van een andere jongen 2 cachaca drinken. We hebben hard gelachen!

De volgende ochtend op tijd eruit om de sugarloaf te bezoeken. Na wat misverstanden met de bus (Nina vroeg of de goede bus naar de Corcovado ging (=christusbeeld) waarna we in een verkeerde bus zijn gaan zitten, waar we na een paar haltes achter kwamen..domdom..) een uur later aangekomen bij de berg.

Met de kabelbaan naar boven, waar het uitzicht adembenemend was... echt prachtig!!Voor het eerst zagen we Rio in zijn totaliteit op een berg van 200 meter. Er bleek bovenop die kale berg ineens een park te zijn, waarin we megamieren, hagedisjes en supercute aapjes gezien hebben!!! Een leuke verrassing!!

's Middags met het hostel naar de Corcovado. Het beeld is 38 meter hoog en staat op een berg van 700 meter hoog. Ook hier was het uitzicht super, maar ondertussen was het aardig bewolkt dus de zee en wolken waren grijs ipv blauw. Op de terugweg stopten we bij een helicopterlandplaats, iets lager dan het beeld. Ook hier was het uitzicht mooi, maar het verschil was dat er hier geen stomme toeristen rondliepen, waar het bij het beeld van wemelde. We konden hier heerlijk rustig zitten/liggen, dromend bij het prachtige uitzicht. Om half 6 wordt het hier donker, en we zagen langzaam overal de lichtjes aan gaan. Erg mooi.

's Avonds gegeten bij Mister Pizza (bijna even duur als gister, maar nu lekker, vers, niet zelf af hoeven bakken en met gratis blikje fris).

Daarna een potje gepoold in de bar. De pooltafel is hier heel klein, de gaten zijn nog kleiner (in verhouding tot de ballen) en ze hebben grappige kleurtjes. Het eerste potje duurde echt een uur! Daarna op tijd naar bed, we waren kapot van al het lopen.

Vandaag (dinsdag) regent het, dus we kunnen jullie even op de hoogte brengen. Vanavond gaan we voor het eerst uit in de wijk Lapa (denk: samba, salsa, etc.) met een groep van het hostel, en ook de receptionist. Hij is een local dus hij weet hoe en wat, dat leek ons wel zo veilig.

Dat waren onze eerste 2 dagen in Rio! We gaan overmorgen weg uit Rio en dan weten we niet wanneer we weer internet hebben, duss wacht rustig af op het vervolg!!

Tchau!!!

Liefs xx

Marcella en Nina

Tessa

CoolCoolCool!!! Wat vindt ik het nu al gewoon zoo ontzettend gaaf! Veel plezier vanavond meiden! Ik kan me helemaal voorstellen hoe het zal zijn, een beetje de sfeer van dirty dancing 2 (die is wel in cuba maar goed) ongeveer zelfde dansen muziek en sfeer! Enjoy zeg ik maar!

Dikke zoen Tessa

Cynthia

Hoi!!

Goed dat jullie goed aangekomen zijn en het naar jullie zin hebben! Ik ben zo jaloers op het warme weer, 34 graden.. hmmmm, hier is het maar iets van 20 graden minder, haha!
Cal durfde nog niet te mailen, omdat jullie toch vast nog niet online waren geweest, en dat was ook zo tot nu;)
Nou ik ga even jullie foto's bekijken, ben benieuwd!

Kusss

Nick & Lieke

Gaaaaaaffff!!!!
Mooie foto's ook zeg! Wie kan da zo goed, jij Nina?
Nouw geniet er van en nog meer foto's!
Ma da doen jullie beide al wel geloof ik :-p

Groetjess!!!!

Wendy

Hee!
Zo te zien en horen hebben jullie het erg naar je zin! en moeten jullie nog veel zien!:)

Heel veel plezier en blijf zulke leuke en mooie foto's maken!

Kusjes!

Florentien

Whoehoe klinkt goed meisjes! leuke dingen gedaan en leuke mensen ontmoet (minstens zo belangrijk). ik lees jullie volgende verhaal wel weer als t lukt ;). x

Charissa

Heeey dames,

Heb net even jullie verhaal gelezen en foto's bekeken. Ziet er goed uit. Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn.

Geniet van het mooie weer.. ik ga zo door de regen naar de uni fietsen:(!

Ik wens jullie een hele fijne tijd!

Liefs Charissa

Petra

JAAAAAAAALOOOOOOOOOOOERS!!! AAAAH !!
Behalve dan op het zien van die vieze insecten en die dikke ier.
Haha ;)
Gaaf zeg! Maak nog maar veel mooie fotos (niet te veel, denk aan Ghana Marcella, dat fotoalbum is gepland in 2012 af te zijn oid :P) en have fun!
Dikke zoen, Peet
P.S. I LOOOVE GEORGE AND JOHNNY!!!

Lieke

Wow!! Dat klinkt echt helemaal geweldig!! En de foto's zien er super uit! Net een paar dagen daar en al zoveel gezien en gedaan, super!
Liefs Lieke
(je weet wel van de Keijzers)

carla

Hai lieve meiden wat fijn dat het zo goed gaat en jullie hebben er zichtbaar veel plezier in. Die aapjes zijn echt lief en zo klein. Geniet van jullie reis!

Eco

een heerlijk verhaal marcella, buiten dat en jullie foto's vraag ik me iets af. ik zat te kijken wie er op dat bed lag op die foto. maar dat is.....dat is......THEO !!!!!!!!!!!!
ik weet het zeker. en nu? hij moet volgende week werken bij ona, haha.

doei-doei

kiki

marcellaa! besefte me een beetje laat dat ik geen mailtje kreeg als je wat had geschreven!! maar dit klinkt al heel tof allemaal:) wat fijn dat je kennelijk meteen in een leuke groep bent terecht gekomen in het hostel! ben zeer benieuwd naar je volgende verhalen, have fun!!!
kusjes!

Miriam

Hoi Meiden, genoten van jullie verhaal, geniet stiekum een beetje mee!! Ben zeer benieuwd naar het vervolg, blijf jullie volgen en wens jullie nog vele mooie avonturen toe!!

liefs, mede namens Theo natuurlijk
xxxx Miri

Laurie

OMG... Na dat smsje wat ik net van je heb gekregen zit ik hier helemaal te springen!! Het ziet er ZO VET uit! (Las het verhaal net pas, had er even niet bij nagedacht dat ik mijn mail zelf moest invoeren :P) Had het echt vet gevonden even langs te komen.. helaas :(
Meiden.. geniet ervan! En leuk dat jullie ons op de hoogte houden zo, ben benieuwd wat jullie nog meer gaan meemaken! Goed op elkaar passen he?
Liefssxx

Iranilde en Nadia

Hoi Homie, Wazzup? We hebben genoten van je mooie foto's, vooral die van Johnny en George. We willen graag een meet & greet met ze! Zou jij dat kunnen regelen? Gebruiken ze in Brazil ook visitekaartjes? ;) Laat het ons weten, anders sturen we er een paar via duivenpost. Heb je mijn broer Pedro al gevonden? Die mooie Braziliaanse Adonis. FF batsen nou! Nou klootviool geniet van je vakantie, doe voorzichtig en als je thuis ben gaan we Mojito's drinken.

xxxxxxx & veel liefde

Je matties uit Nederland.